Cum îți promovezi cartea? Sfaturi pentru scriitori

Of, promovarea de carte. 
Am scris pe multe dintre blogurile mele, în special aici, blogul dedicat publicării gratuite de carte (auto publicare). 
În plus, am vorbit în videouri pe canalul meu de YouTube (apasă) și voi mai vorbi. 
Cred că ai citit Publică Gratuit și Vinde-ți Singur Cartea, nu? 

Primesc des emailuri în care autori contemporani, îmi se cer sfaturi pentru a-și promova cartea pe care au scris-o sau intenționează să o scrie. 
Chiar în aceste zile îmi promovez ultima carte în limba engleză, prima care-mi poartă numele întreg: Cristina Gherghel. 
Știi că până în 2022, am publicat cu numele Cristina G. 

Cartea în cauză este pentru femei și se numește "iPERIMENOPAUSE: The Latest Upgrade to the Operating System of my Life - Malfunction: Hormonal Mayhem," 
Și de pe 3 iunie 2023, o poți găsi aici: https://amzn.to/3OJNO6r
Sunt deci în plină campanie de promovare. 
desen femeie obosita intre doua rafturi de carti

Promovarea este un proces urât, obositor, lung, frustrant, debilitant. Eu îi zic simplu: distructiv. Ba chiar mai mult, catastrofal pentru orice autor independent. 

Marketingul este o provocare, un drum plin de obstacole. Un proces copleșitor pentru orice visător și om creator.  
Cine-ți spune altceva, nu este un scriitor din pasiune, ci un antreprenor. Și nu-i nimic rău în asta. Dimpotrivă. Mă închin în fața acestora. Ei au puterea. 

Nu există soluții magice care îți promovează cartea cât ai bate din palme. 
Ori investești timp, ori investești bani. Ori amândouă. 
Eu fac ambele. 

În această postare îți voi da o listă cu sfaturi de promovare clasice. 
Ceea ce fac și recomandă toți autorii independenți din lume. 

Citește-le cu atenție. Reflectă. Când ajungi la final, vei citi... Dar mai ai până acolo. 

Când îți promovezi cartea, cel mai important lucru este să placi oamenilor ca persoană. 

Și dacă ești bun la interacționare, dragul meu coleg de breaslă, ai toate șansele să devii un autor de succes.

Dar, ca să te ajut cât mai mult, iată am făcut o listă cu sfaturi și modalități vechi și noi pentru promovarea cărților în țara noastră, România:

• Creează un website sau un blog pentru a-ți promova cartea și pentru a te conecta cu cititorii. 

• Folosește rețelele sociale, cum ar fi Facebook, Instagram și Twitter, pentru a-ți promova cărțile și pentru a interacționa cu cititorii.

• Participă la evenimente literare, târguri de carte și festivaluri pentru a-ți expune cartea și a interacționa direct cu cititorii și cu ceilalți scriitori.

• Organizează lansări de carte și sesiuni de autografe în librării sau alte spații culturale pentru a atrage atenția asupra cărții tale.

• Colaborează cu bloggeri și influenceri literari pentru a obține recenzii și recomandări pentru cartea ta.

• Trimite cărți pentru recenzii la publicații literare sau la bloggeri specializați în recenzii de carte.

• Participă la interviuri radio, televizate sau online pentru a vorbi despre cartea ta și despre procesul de scriere.

• Înscrie-te în concursuri literare și premii pentru a obține vizibilitate și recunoaștere în industria cărții.

• Colaborează cu librării și distribuitori pentru a-ți expune cartea și pentru a o face disponibilă în diverse locații.

• Explorează posibilitatea de a utiliza platforme de auto-publicare și de a-ți promova cartea în format digital.

• Folosește instrumente de marketing online, cum ar fi publicitatea plătită pe Google sau Facebook, pentru a-ți promova cartea în rândul unui public mai larg.

• Colaborează cu librăriile locale pentru a organiza evenimente de lansare sau de discuții despre cărțile tale.

• Participă la cluburi de lectură și oferă exemplare gratuite ale cărții tale pentru a genera discuții și recomandări printre membrii clubului.

• Contactează bibliotecile publice și oferă-le exemplare gratuite ale cărții tale pentru a fi incluse în colecțiile lor.

• Explorează posibilitatea de a organiza un tur de carte, vizitând diverse orașe sau localități pentru a-ți întâlni cititorii și a le semna cărțile.

• Scrie articole și interviuri pe bloguri, reviste literare sau publicații online pentru a-ți crește vizibilitatea și pentru a atrage atenția asupra cărții tale.

• Organizează concursuri și oferă exemplare gratuite sau premii în legătură cu lansarea cărții tale pentru a implica cititorii și a genera interes.

• Participă la podcast-uri literare sau înregistrează propriul tău podcast pentru a discuta despre cărțile tale și pentru a atrage un public nou.

• Colaborează cu profesori și școli pentru a include cartea ta în programele lor de lectură sau pentru a organiza discuții și evenimente în școli.

• Folosește servicii de promovare online specializate pentru cărți și autori în România, cum ar fi Bookaholic, Libris sau Elefant.

• Fii activ pe platforme literare online, cum ar fi Goodreads, unde poți interacționa cu cititorii și poți primi recenzii și evaluări.

Acestea sunt doar câteva sugestii și metode pe care un autor le poate utiliza pentru a-și promova cărțile în România. 
Alege strategiile care se potrivesc cel mai bine nevoilor și stilului tău de promovare. 

Eu urmez puține dintre aceste sfaturi de promovare. Nu am timp, dar și pentru că le-am încercat și nu mi-a mers. 

Ce fac eu? 
Cinstit? 
Păi, uite, mâine public o cărticică cu sfaturile mele de promovare. Nu țin nimic secret. 
Va avea un preț simbolic. 
Știi, am vrut să spun tot pe blog, dar sunt 30 de pagini. Nu știu cum am reușit să fac asta. 

Până atunci îți spun că eu îmi promovez cărțile pe blogurile și rețelele mele de socializare. 
Am sute. Fără glumă. 

Mult succes! 

⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.