Cat costa publicarea unei carti?

Cât costă publicarea unei cărți? 

0 lei dacă o faci tu singur online pe anumite platforme de publicare. 

Da. Ai citit bine.
Poți să-ți publici cartea gratis, dacă știi unde să te uiți.

Însă să dăm cărțile pe față: GRATUIT înseamnă chiar fără bani?

Înseamnă că tu nu plătești 1 leu înainte de publicare, însă plătești un procentaj din vânzări. 

Nu ți se pare corect?
Tu ai munci pe gratis?
Da?!!!
Și cu ce trăiești?

Orice companie are nevoie de bani ca să opereze. Chiar și cele non-profit.
Că le dai tu banii sau fac ei rost pe alte căi, totul costă.
Nu suntem roboți și nu este totul automatizat.
Roboții trebuie construiți, sistemul automatizat are nevoie de un creier de om ca să-l programeze.
Omul decide ce și cum.
Fără bani... ne-ntoarcem la Epoca de Piatră.
Și-am vrea noi, dar nu putem.
Suntem în secolul 21 - Secolul Consumerismului - îl numesc eu.
Totul costă bani. Nimic nu-i gratis, chiar dacă ție îți dă cineva ceva „de-a moaca”. 


Desen-copac-cu carti agatate



În România nu cunosc nicio o editură care publică gratuit, decât dacă o face în mod tradițional. 

Tu ai auzit de vreuna care face asta? 

Dar cărțile nu se vând ca odată.
Toți avem deosebit de multe lucruri de plătit ca să supraviețuim, nu putem plăti și pentru cărți.
Casele de editură nu fac față costurilor publicării unei cărți, care nu se știe dacă va vinde mai mult de 10 copii, de aceea multe îți cer bani pentru a-ți publica munca.

Nicio o carte nu are 100% garanție că va vinde. Depinde de multe lucruri.
Cineva trebuie să plătească pentru publicare. Oamenii care muncesc pentru publicarea cărții trebuie să mănânce și să-și plătească chiria - casa.
Înțelegi ce vreau să spun? 

Permite-mi să subliniez că scrierea unei cărți este jucărie în comparație cu ce urmează după, fie că publici tradițional cu o casă de editură „fizică”, fie că auto-publici online. 

Cât costă publicare unei cărți? 

Când zic că poți publica absolut GRATUIT, nu glumesc și nu-mi bat joc.
Eu o fac.
  • Însă, trebuie să înveți multe lucruri ce nu credeai că-ți vor servi vreodată, cum ar fi Photoshop. 

De ce?
Ca să-ți faci coperțile singur. Vezi aici mai multe

Copertele sau coperțile (cică ambele variante sunt corecte) te pot costa și 200 de dolari (una). 
Și asta-i chiar foarte puțin dacă e o copertă făcută profesional.

Evident că te poți duce pe Fiverr și plătești 5 dolari pentru o copertă Kindle (pentru carte electronică).

În plus, sunt câteva platforme online unde le poți face tu singur și-i chiar ușor... după ce ai învățat.
Dar coperți pentru cărți fizice, sunt mai greu de făcut gratis, dacă nu ai un program pe calculator.

Programul Photoshop costă și este dificil de învățat (zic eu care eram complet negată în arta asta). Dar se poate. Eu am învățat. Mi-a luat cam 2 săptămâni în care am vizionat nenumărate video tutoriale.

  • Mai trebuie să știi că multe edituri virtuale, acceptă doar manuscrise scrise în Word or mobi. 

Word nu este gratis, dar este deosebit de folositor. Îl cumperi o dată și-i al tău pe veci.

Există OpenOffice care-i gratis, dar e mai greu de manipulat și salvat în formatele cerute.
Însă se poate face și asta.

  • Apoi trebuie să înveți să-ți formați (formatezi?) cartea/documentul/manuscrisul, respectând anumite stiluri. 

Asta... dacă înveți să folosești Word, este simplu. Dacă nu, înnebunești.
Dar te poți duce pe Fiverr.

Cât costă să publici o carte? 
  • Promovarea costă bani grei, dacă nu o faci tu. 

Și crede-mă, fără promovare, ai publicat cartea doar pentru tine, familia și prietenii. Poate.
Ideea că o carte se vinde singură dacă povestea este minunată, este o utopie.
Nu există așa ceva în această eră a tehnologiei.
Cititorii sunt bombardați de informații, cărți, ziare, bloguri, etc.

Voi vorbi despre toate astea în alte postări.

Concluzia este una foarte simplă: Poți publica absolut GRATUIT, dacă te ocupi singur de toți pașii necesari.
Sunt mulți, dificili și frustranți, dar se poate învăța orice, dacă ești determinat.

Rămâne la latitudinea ta dacă timpul nu costă bani.

Poți avea prieteni care te ajută, dar și timpul lor este prețios, nu crezi? 

Porc pe fond roz-good luck


⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.