Adio CreateSpace si carti publicate Gratuit in romana!

CreateSpace este (era) un fel de „casă de editură„ care mi-a publicat cărți în limba maternă - 100% Gratuit.
Mai bine zis, eu am publicat prin intermediul lor pentru că sunt un scriitor așa zis „indie”.
În română s-ar traduce „scriitor care-și publică singur cărțile”.

Da, deși sunt un autor înregistrat, îmi public singură munca. Din nefericire, cărțile scrise în română nu sunt acceptate pe toate platformele de tip „casă de editură, librărie” cum ar fi: Amazon, Lulu, Blurb, BookBaby, etc.

CreateSpace accepta și publica cărți în română dar numai în format de hârtie = adică print, cărți fizice.
Dacă te uiți pe pagina mea de Amazon, vei nota că nu am nicio carte electronică în limba română și asta este explicația.

Amazon nu acceptă publicarea cărților în limba română pe platforma lor deoarece diacriticele nu sunt redate corect de dispozitivele electronice. 
Cel puțin așa zic ei.
Sunt sigură că ai notat și tu că nu toate fonturile redau literele cu diacritice.
De aia și titlurile la postările mele sunt fără diacritice.
Am adoptat sistemul ăsta numai acum câteva zile când am observat că titlurile la cărțile mele publicate pe Draft2Digital apăreau cu litere lipsă pe alte librării virtuale. Am amețit!
A trebuit să le schimb pe toate... și ce muncă!

Amazon este cea mai mare platformă de desfacere a cărților care există în mediul online. 
Și asta pentru că comercializează o infinitate de alte produse.
Mai mult despre asta în postarea dedicată Amazonului.

Mă întorc la titlu.
Dacă lucrezi cu CreateSpace ai aflat deja că închid ușile și se alătură Amazonului.
Se știa că era o ramură a Amazonului iar eu credeam că o să rămână pe veci așa.
Se pare că nu era o ramură, ci era o companie diferită care lucra în strânsă legătură cu Amazon. Fără Amazon, CreateSpace nu ar fi putut opera la nivelul pe care îl făcea.

Dar de ce ar fi folosit scriitorii CreateSpace când era mai simplu să publici pe Amazon?
În cazul scriitorilor români acest lucru era o necesitate deoarece Amazon nu publică cărți în română - am scris mai sus.
Nu știu de ce ceilalți ar fi apelat la CreateSpace, însă bănuiesc că era datorită prețului la cărți: pe CreateSpace era mai mic și, dacă nu mă înșel, comisionul scriitorilor (royalty) era mai mare.
Nu sunt sigură de asta totuși căci nu am observat niciodată.
Iar faptul că nu am observat este pentru că nu m-a interesat: sunt un scriitor care vrea să scrie și să publice pentru cititori în primul rând.

Când am auzit că CreateSpace închide, mi s-au înmuiat picioarele căci nu mai pot publica cărți în limba română. 
Trebuie să-mi caut o altă platformă de acest gen (pe care să publici GRATUIT) iar Lulu nu mă atrage.
Nu mă atrage pentru că Lulu te obligă să comanzi o „copie de probă/verificare” (proof copy) a fiecărei cărți pe care vrei să o publici.
Acest lucru costă bani și face ca procesul de publicare să dureze o veșnicie.
Mai ales dacă găsești vreo greșeală pe care vrei (și trebuie) să o rectifici.
Cu fiecare rectificare, ești constrâns să comanzi o altă copie, și apoi alta, și tot așa până când ești mulțumit de cum arată pe hârtie.
Pentru un autor indie (auto-publicat) sistemul ăsta este foarte dăunător din punct de vedere al banilor și al timpului.
Dacă nu ești atent, poți să cheltui și 100 de dolari numai comandând aceste copii. Și câteodată (de multe ori) nu câștigi atât cu o carte.

Dar fără să comanzi „the proof copy” nu-ți dau voie să publici. Vrei nu vrei, trebuie să cumperi cartea înainte de a ajunge pe piață.
Verifici că arată bine, apoi aprobi online (dacă este okay).
În loc de 2 zile, publicarea poate dura o mulțime de săptămâni pentru că transportul nu-i super rapid. Cărțile nu se imprimă la noi în țară.
Și cartea aia nu o poți da nimănui drept cadou pentru că are scris pe ea „Proof Copy”.

Da, să verifici cum arată munca ta pe hârtie este important, foarte chiar, dar nu ar trebui să fii obligat să comanzi o astfel de copie spre verificare.
CreateSpace îți dădea 2 opțiuni:

  • comandă proof copy (cum face Lulu. La fel fac și celelalte platforme de auto-publicare)
  • verifică online

Așadar sunt tristă rău de tot și foarte îngrijorată că lucrez la o mulțime de cărți în limba română și nu știu când, unde sau/și cine am să le public.

Am fost mulțumită cât timp am publicat cu CreateSpace chiar dacă nu-mi publicau munca și-n format electronic.
Serviciu cu clienții era super profesional. Cel mai bun cu care am lucrat vreodată. Angajații ăia nu m-au făcut niciodată să mă simt proastă. Și nici nu m-au amenințat că mă zboară afară sau cine știe ce... cum face Amazon când greșești ceva.
Am pățit-o odată. Nu mai vreau să primesc un mesaj de genul de la Amazon. Cariera mea e în mâinile lor.
Fii foarte atent când și dacă publici pe Amazon. Citește cu mare atenție termenii și condițiile și respectă-le întocmai.

CreateSpace era altfel. Mai uman parcă.
În curând contul meu pe pagina ei (platformă/companie) nu va mai putea fi accesat.

Trist.

Înscrie-te la scrisoarea ocazională ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc.
Dacă ești cititor avid, vei putea primi gratuit unele dintre cărțile mele.

Cele în limba română, o parte - exclusiv de hârtie - se găsesc pe Amazon. Însă pot fi comandate și fizic în librăria ta preferată. Vorbește cu vânzătorul sau vânzătoarea.

Atenție: dacă cumperi cărți de pe Amazon - nu neapărat ale mele - cumpără mai multe odată ca să eviți să plătești transportul.
Cărțile sunt optime idei de cadouri și nu se învechesc niciodată. 

⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.