Edituri care publica carti gratuit - Cristina G.

În România nu cunosc niciuna,  din păcate.

Cărțile electronice (acum și tipărite) în limba română, mi le public gratuit pe: 
Cărțile de hârtie (print/paperback) în limba română le public (tot gratuit) pe:
  • CreateSpace, 
  • și respectiv, Amazon.
 Cărțile în engleză în ambele formate (electronic și de hârtie) sunt publicate pe Amazon. Gratuit. 

Pe toate aceste platforme de auto-publicare, să-ți faci un cont este absolut gratis, fără să fie nevoie de un card bancar.

Însă, ca să intri pe Google Books ai nevoie de permisiunea lor și câteodată înscrierile ca autor sunt închise publicului larg.
Știu, pentru că la începutul anului 2017 am vrut să mă înscriu (să-mi deschid cont de autor) și n-am fost acceptată.
Anul ăsta (2018) am fost acceptată aproape instant.

Este posibil ca numărul de cărți pe care declari că intenționezi să le publici cu Google Books să joace un rol fundamental în acceptarea ta ca autor pe platforma lor. 

Dezvolt 

În 2017 am declarat 3 cărți în română, în 2018 am declarat 14 (atâtea aveam atunci). 
Declarația nu este sub jurământ și poți spune ce număr vrei. 
Poate ai numai 1 carte scrisă și gata de publicare când aplici pentru cont, dar dacă intenționezi să scrii vreo 30 până la sfârșitul zilelor tale, atunci declară 30. Nu te costă nimic. 

Însă nu știu dacă după ceva timp în care ai numai o carte (care poate nici nu se vinde) nu te zboară afară.
Nu pot să spun că vând sute de cărți pe lună... măcar, dar nu mi-au spus nimic până acum.

Multe edituri virtuale publică gratuit. 

Google Books este o platformă enormă cu expunere mondială și merită să publici cu ei.

Draft2Digital - editura mea preferată în mod absolut - acceptă și publică cărți electronice (și tipărite - paperback/print) în majoritatea limbilor de pe pământ și le trimite în automat (la cererea ta = apăsare de buton în setări) pe:
·         Amazon – (nu acceptă cărți electronice în română)
·         iBooks
·         Barnes & Noble – (nu acceptă cărți electronice în română)
·         Kobo
·         Playster
·         Scribd
·         Tolino
·         24Symbols
·         OverDrive
·         bibliotheca

Platforma mea preferată de auto-publicare obișnuia să fie Amazon. 
Amazon este o companie americană care are filiale în multe țări ale lumii. Din câte am înțeles, s-a înființat una și în România ,dar nu am mult detalii în această privință. 
În 2022 știu sigur că este un depozit în Iași. 
Minunat! 

Deși Amazon este des criticată din diferite motive, eu nu am de ce să mă plâng. Ca autor, Amazon îmi oferă cea mai mare expunere pe piața mondială. Public din pat, la orice oră, fără să cheltui 1 Ron.

Din nefericire, Amazon nu publică cărți în limba română. 
Poate publicau în trecut, dar acum nu. 

Însă, dacă te duci pe pagina mea de Amazon, vei nota că am multe cărți și în limba română.
Asta deoarece am publicat cu CreateSpace, o altă platformă de auto-publicare, care a trimis cărțile pe Amazon când am bifat căsuța respectivă. Adică la cererea mea.

Având un cont de autor pe Amazon, ori de câte una dintre cărțile tale este în vânzare pe acest colos – publicată de altcineva, tu ai posibilitatea să declari cartea ca fiind a ta. Este vorba doar de un click și cartea va apărea în profilul tău.

Asta nu înseamnă că Amazon te plătește ori de câte ori cartea aia se vinde. Nu. Pentru orice vânzare, Amazon plătește compania care a trimis-o la ei spre desfacere.
Nu sunt mare om de afaceri și nu știu exact cum funcționează, dar în linii mari, cam așa este.

CreateSpace publica cărți în română în mod gratuit, dar numai în format print (paperback). 
Asta deoarece colosul Amazon cu care lucrau în strânsă uniune, nu acceptă cărți electronice scrise în română pe motivul că diacriticele nu sunt redate bine pe dispozitivele de citit (Kindle, eReader, tablete, telefoane „deștepte”, etc.).
Și cred că au dreptate, căci am notat cum titlurile scrise cu diacritice au lipsă literele cu diacritice, sau în locul lor apar un fel de hieroglifice înnebunite.

Diacriticele sunt literele cu căciulă (ă), circumflex (î, â), virgulă (ț, ș), dar știai asta. 

Iată de ce multe articole românești sunt scrise fără diacritice.
Și ce trist este acest lucru, nu?
Fără diacritice multe cuvinte au alt sens. 
Exemple: român devine roman, păr devine par, pară devina para, și tot așa. 
Cel mai rău este când numele unui om vine scris fără diacritice și tu habar nu ai cu cine stai de vorbă mai exact. Exemplu: Oșanu este scris Osanu. Tu îi spui omului „domnule Osanu” iar el te fulgeră din priviri corectându-te ofensat: „Oșanu, nu Osanu!” 

Limba română nu este foarte populară și puține fonturi conțin diacriticele noastre. Din această cauză, unele platforme de auto-publicare nu acceptă cărțile în limba noastră.
Amazon fiind cea mai mare companie care nu face asta.
Nu este discriminare ci necesitate. Și nu, nu numai cărțile în limba română sunt banate de Amazon, mai sunt multe altele.

De ce CreateSpace publica cărți de hârtie, dar nu și electronice? 

Pentru că imprimanta poate fi setată cu fonturi diferite care conțin diacritice. 
Dispozitivele electronice de citit pot avea un număr limitat de fonturi și poate niciunul nu redă diacriticele.
N-ai cum citi o carte care are hieroglifice sau o grămadă de puncte ori semne fără sens. Nu numai că nu înțelegi, dar arată bizar și e chiar enervant.
Amazon face tot posibilul să ofere cititorului o experiență plăcută, altfel îl pierde.

Zilele astea (septembrie 2018) am primit o veste tare proastă: CreateSpace se unește la Amazon. 
Ceea ce înseamnă că nu voi mai avea oportunitatea să public cu ei nicio carte în limba mea maternă. Încerc să o public pe asta, dar nu știu dacă reușesc.
În plus, habar nu am dacă cele pe care le-am publicat deja, vor fi acceptate de Amazon căci asta înseamnă că ei vor trebui să le tipărească.

Deci CreateSpace nu mai este o opțiune pentru scriitorii români care vor să-și publice munca.
Sfatul meu este să le scrii celor de la Amazon și să-i rogi să-ți accepte cărțile în română.
Eu o fac regulat sperând că se vor sătura de emailurile mele și vor găsi o soluție.
Dacă mai mulți scriitori români fac ca mine, poate, cine știe... 
Eu nu-mi pierd speranța.

Există multe platforme de auto-publicare online, dar Amazon este cea mai mare.
Nu-i fac publicitate absolut deloc, nu e că ar avea nevoie, dar pe Amazon orice scriitor are mai multă expunere decât pe oricare altă platformă.
Acesta este adevărul crud și foarte evident.
Bineînțeles că sunt oameni care refuză să cumpere de pe Amazon din cauza numeroaselor scandaluri și zvonuri împrăștiate de mass-media, însă chiar și așa, un indie autor, are cel mai mult de câștigat dacă-i pe Amazon.
Și nu mă refer neapărat la bani. Poate pe alte platforme vinde mai mult, dar pe Amazon este văzut mai mult. 

Lulu publică gratuit cărți în ambele formate, însă te obligă să comanzi o copie a cărții tale înainte de publicare, ca să verifici în persoană că arată bine. 
Dacă-i ceva greșit și vrei să schimbi, va trebui să comanzi altă copie - proofcopy - că altfel nu ți-o publică. 

Sincer, asta-i o mare „ruptură de...” pentru orice scriitor independent (self-published) deoarece poți cheltui mai mulți bani decât ai să câștigi cu cartea.
Este deosebit de enervant și sincer, nu cred că am să public cu ei vreodată din această cauză.

Probabil mai sunt și altele, dar eu recomand CreateSpace (care închide zilele astea din nefericire - am să scriu o postare separată), Amazon, Draft2Digital, Google Books & Play.


masina de tiparit portocalie pe masa alba-cafea

⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


4 comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta.
      Ar trebui sa actualizez postarea deoarece CreateSpace, si respectiv Amazon, nu mai accepta/publica carti in limba romana. Vezi postarea din link.

      Ștergere
  2. Buna ziua,
    Aveti un blog foarte util pentru cei ce doresc sa publice. Totusi anumite informatii lipsesc si ma refer la cele privind copyright si fiscalitate. Cum se pot plati taxele aferente unor venituri obtinute pe Amazon, deci in SUA, catre ANAF?
    Va multumesc si va doresc succes!
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua,

    Aveți perfectă dreptate, lipsesc aceste informații.
    Din nefericire nu le pot oferi pe deplin, deoarece locuiesc în străinătate și plătesc taxe aici. În momentul în care se face un contract cu orice casă de publicitate (online sau fizic) - Amazon, Lulu, Draft2Digital etc. - se introduc datele relative la taxe și-așa se plătesc automat.
    Ca angajată am un număr - habar nu am cum să traduc sau să explic asta. Îmi pare tare rău. O să-mi dau silința să explic pe larg în viitor.

    În ceea ce privește copyright-ul niciun autor nu este apărat cum trebuie. De câte ori se publică o carte se introduc frazele legate de copyright.

    O să scriu o postare mai detaliată despre asta abia ce găsesc ceva timp liber, dar acestea sunt lipsurile mele legate de publicarea cărților.
    Nu mă pricep prea mult.

    Vă mulțumesc pentru sesizare și vă doresc succes.

    RăspundețiȘtergere

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.