Cum să fii publicat de o casă de editură


Scriitorii n-au timp pentru palavre, așa că trec direct la obiect. 

Cum să fii publicat de o casă de editură? 


Potențial.

POTENȚIAL!

Și când zic „Potențial. POTENȚIAL!” nu mă refer la talentul unui autor, la calitatea scrierilor (cum noi, sentimentalii, ne încăpățânăm să credem), ci la potențialul vânzărilor, al câștigului, al afacerilor.

Ca să fii publicat de o casă de editură – în mod GRATUIT (ori aproape) – trebuie, în primul rând, să demonstrezi că ai fani. O grămadă de fani.

Aceasta este condiția numărul 1, de obicei, singura care contează (cu adevărat)

Ca să demonstrezi că ai fani, trebuie să ai o prezență online. Că da, n-ai cum să demonstrezi că ai fani în lumea reală, căci nu vorbim de 20 de fani, ci de mii (zeci de mii) de suporteri.

Așadar nu mai sta pe gânduri, ci:
  • creează-ți conturi pe rețele sociale
  • scrie pe bloguri, site-uri* etc.
  • comentează (online pe site-uri, forumuri, bloguri etc.) cu numele de scriitor

Dar să demonstrezi că ai 10,000 de fani care nu dau „like and share” și nu comentează, este inutil. Numerele contează până la un anumit punct. În afaceri (mai toate în afară de finanțe - cred), cantitatea n-are valoare dacă e numai un număr pe hârtie. 


Și da, vânzarea de carte este o afacere ca oricare alta. Dar nu trebuie să-ți spun eu.

Ca autor, tu ai vrea doar să scrii și să câștigi (în cele mai multe cazuri). Dar, știi la fel de bine ca mine, că asta este o utopie. Câștigul vine din/prin muncă = promovare. Și asta nu se face singură, oricât de bună ar fi cartea, povestea pe care ai scris-o. 

Promovarea începe încă înainte de a scrie și nu se termină niciodată – nici când mori tu, căci alții vor voi/dori să câștige (de pe urma ta).  

mașină-de-scris-vintage


Cum să fii publicat de o casă de editură? 

Ne-ntoarcem la numere, la fani „reali” și fani pe hârtie.

Interacționează cu ei, fanii tăi. 

Fii activ pe aceste bloguri. Foarte, foarte activ. Prezent peste tot. Instaurează dialoguri.

Și nu, nu este fundamental să fii plăcut de toți. Trebuie să faci vâlvă. Cât de multă vâlvă. Oamenii (mulți) iubesc scandalurile.

Fă-ți o prezență stabilă online, cu urmăritori (?!) – fie ei contra – și-apoi contactează toate casele de editură care există.

Acestea vor face cercetările de rigoare și dacă văd că ai o sumedenie de suporteri înrăiți (prieteni, colegi, vecini, consăteni etc.) care comentează, dau „like and share”, adică te sprijină vădit (în public), îți garantez că orice casă de editură te va publica.

Și asta este valabil în orice colț al lumii. 

Nu talentul și nici minunăția de roman (carte/poezie) pe care ai scris-o contează, dacă nu există potențial (de vânzare). 


Da, tu vrei să mă contrazici și să-mi aduci dovezi împotriva a ce zic.

N-am să le tăgăduiesc, căci există autori care au scris cărți bune și cineva (un om cu bani, ori o casă de editură) chiar a crezut în ei (= scriitori). Există excepții.

Câte? 

Destule. 
Banii întorc munții. 
Potențialul de câștig.


Vrei să fii publicat tradițional, adică de o casă de editură, fără să plătești din buzunarul tău?

Repet. Dovedește că ai fani care ar cumpăra ce scrii. Sponsori.

Numere „reale”, nu pe hârtie. Oameni care îți apreciază munca și-o spun clar și deschis în văzul tuturor.

Simpatizanți.

Susținători.

SUSȚINĂTÓR, -OÁRE, susținători, -oare, adj., s. m. și f. 1. Adj. Care susține o povară, care sprijină o greutate. 2. S. m. și f. Fig. Persoană care ajută, care susține, care apără ceva sau pe cineva; apărător, sprijinitor. ♦ Spec. Persoană care întreține cu mijloace materiale altă persoană, o instituție etc. – Susține + suf. -ător (după fr. souteneur).

Sursa: DEX '09 (2009) – explicație de pe https://dexonline.ro/definitie/susținător



Caută online, citește, ascultă, urmărește video-uri și dacă tot nu te convingi, încearcă pe pielea ta. Fă un experiment.
Apoi vorbim.

Eu de la alții, de la cei care au publicat și-au fost publicați, știu. Mi-au trebuit ani să descopăr toate astea. ANI!

Și ce greu... ce disperată m-am simțit. Că eu n-am timp să interacționez nici cu frații și surorile mele. Eu vreau să scriu. Eu nu sunt o persoană „socială”. Sunt prietenoasă, da, toată lumea zice asta, căci e adevărat, dar fac eforturi uriașe.

Eu iubesc singurătatea. Tânjesc după solitudine și izolare completă, ca să pot scrie tot ce am în minte. Mii și mii de povești. Nu de idei, ci de povești. Idei am miliarde. 

Acum, sunt îngrijitor de bătrâni în Anglia. Lucrez 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an de când cu Covid-ul.

N-am scris o carte din 2019. Nimic. Dar am vreo 60 de bloguri, vreo 30 în lucru.

Dar până să fii publicat de o casă de editură fizică, hai pe Draft2Digital – cea mai tare platformă virtuală care publică cărți, acum (din 2021 de fapt), în ambele formate: electronic și tipărit (paperback). Uitam, și AUDIO – dar nu știu dacă și-n română! 

Am să mă informez.



*Curios cum bloguri se scrie legat iar site-uri dezlegat, altfel este greșit.

Și tocmai ce mi-am dat seama că (web)sites (plural din engleză), s-a romanizat și-a devenit „situri” nu site-uri.

Ptiu!

Ce-nseamnă ignoranța.

Să-nțeleg că se pronunță cum se scrie? Adică „sit” și „situri”?
Mă refer în română? 
Că-n engleză site = sait/ sites = sait(e)s.


Femeie-cu-spate-încovoiat-mașină-de-scris


⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.