De ce scriu unii și pentru cine - Cristina G.

De obicei, autorii scriu că simt impulsul acesta. Este o pasiune, o înclinație, un dar (talent), dacă vrei.

Unii scriu ca să se vindece de dureri sufletești, căci scrisul este terapeutic. 

Desen-femeie batranacu sort- pe scaun

Am scris despre asta și pe https://scriitorcristinag.blogspot.com, dar nu numai.

Scriind, uiți de lume, uiți de tine, de cine ți-a făcut rău și de cine te iubește.
Când pui pe hârtie gânduri negative, experiențe tragice, acestea nu-ți mai par așa de mari și insurmontabile. Tu poți decide să scrii trecutul și să mergi mai departe. Este de-ajuns să vrei să dai pagina.
Încearcă când ești supărat pe cineva. 
Scrie ce ai vrea să-i spui dacă nu ai curajul să o faci în persoană. Scrie înainte de a găsi acest curaj, că de multe ori ne enervăm degeaba.
Scrie tot ce simți, urlă pe hârtie cum ai vrea să urli în fața acelui om. Scrie tot, până la cel mai mic detaliu, fără restricții, dă frâu liber tuturor gândurilor curate sau murdare.

Când ai terminat, citește cu voce tare măcar o dată. Indicat ar fi să o faci de două sau trei ori. 
Ar fi de preferat să faci asta departe de lume. Du-te pe malul mării, într-o pădure dacă locuiești aproape. Ia o oglindă cu tine.  
Urlă când citești ca și cum ai avea în față acea persoană.  Ascultă-te, uită-te în oglindă în timp ce urli.
Ce vezi?
Ce simți când îți auzi vocea în singurătate?
Nu te îngrozești?
Nu ți-e rușine de tine?
Nu te simți vinovat? 
Întreabă-te dacă acel om chiar merită un asemenea tratament. Nu cumva erai sensibil în acel moment? Poate aveai o altă problemă pe suflet și ce ți-a zis a dat foc unui „stog de fân ce țineai la dos”.
Pe cine ești nervos?
Din ce cauză?
Privește lucrurile dintr-o altă perspectivă și citește din nou imaginându-ți că ce citești a scris altcineva ca să-ți urle ție.  
Ți-ar plăcea să auzi așa ceva?
Are dreptul acea persoană să te insulte, să te acuze de lucruri ce poate nici nu gândești, de chestii ce nu ai făcut?
Nu cumva și-a imaginat tot?
Nu cumva este paranoic, absurd, orbit de durere din cine știe ce alte motive?

Că unii care suferă imens, se transformă în călăi considerând că au acest drept deoarece au fost abuzați de niște ființe fără suflet.
Nu, nimeni nu are dreptul să tratează rău pe cineva pentru că asta i s-a întâmplat și lui.
Să fii bun este o decizie, nu o consecință. Și invers.

După ce te-ai descărcat de nervi, dacă vrei să mergi înainte și să-i arunci în față omului care te-a supărat acele cuvinte, este treaba ta. Dar gândește-te la consecințe.
Nu poți înjunghia în inimă pe cineva fără să te aștepți să moară. Cuvintele ucid exact ca faptele. Dar dacă faptele se pot repara, cuvintele nu se pot lua înapoi.
Le-ai aruncat, acolo rămân pe veci. Adio.

Cei care scriu din impuls, scriu ceea ce simt, sperând să placă și altora.
Căci orice s-ar spune, un scriitor nu scrie pentru el. În fundul inimii, oricine dorește recunoaștere. Mulți nu admit asta în fața oamenilor, așa cum nu o admit nici în fața lor, considerând dorința de recunoaștere o slăbiciune.

Știi că multe femei susțin sus și tare că nu vor să se mărite, când de fapt, asta-și doresc cel mai mult? 
Am scris despre asta în „Fată Bătrână și Fericită”.

Cam așa este și cu unii scriitori. Notează că am scris „unii” și nu „toți”. Excepții sunt întotdeauna.

Unii scriu pentru că asta simt că s-au născut să facă. 
Poate pentru tine. 

Însă, în ziua de azi, să fii scriitor poate fi un mare business. Asta datorită (sau din cauza) platformelor de auto-publicare.
Scriitorii afaceriști nu scriu ce simt, dar ce cere publicul.
Nu este nimic rău în asta, dimpotrivă. Ce rost are să scrii ceva de care nimeni nu este interesat?
Problema este când acești scriitori scriu cărți de auto-ajutor, dezvoltare personală, etc, (non-fiction adică), inducând în eroare cititorii vulnerabili și naivi.
Cei care citesc aceste cărți, le citesc pentru că sunt în dificultate. Poate au o dependență de care vor să se elibereze, poate vor să slăbească, să-și construiască auto-stima, etc.
Acești scriitori bișnițari le promit soluții ușoare și simple, fără să aibă nici cea mai mică idee despre ce vorbesc.
Un om care nu a avut o adicție, nu știe ce înseamnă să fii dependent de ceva. Unul care nu a probleme cu greutatea, nu știe ce simte un om care a fost rotofei toată viața lui.
Evident că sfaturi poate da oricine, dar dacă acestea fac rău în loc să facă bine, ar fi oportun ca ele să nu devine publice.

În ziua de azi, dacă vrei să vinzi cărți, trebuie să faci cercetări de piață aprofundate. Nu poți scrie povestea ce-ai în cap de copil. Timpul trece, gusturile se modifică, oamenii se schimbă, unii cresc și se dezvoltă emoțional, alții rămân pe loc.

Dar, din când un scriitor scrie o poveste inedită care are un succes răsunător. Harry Potter, de exemplu.
Nu, nu sunt fan absolut deloc, dar nu sunt nici atât de înfumurată încât să afirm că nu este o poveste senzațională.
Am o adevărată venerație pentru J.K. Rowling. Această scriitoare este un geniu absolut și mă închin în fața dumneaei. Sincer, n-aș putea în viața mea să scriu o poveste atât lungă și de întortocheată.
Va rămâne în istorie după cum merită.
Și povestea asta are o grămadă de haters. Și ce haters! Am citit de multe ori recenzii sau comentarii referitoare la Harry Potter. M-am strâns în spate în fața criticilor, deseori, absurde.
M-am întrebat dacă acești oameni sunt răi, sau complet incapabili să recunoască meritele altor persoane.
Rămân de părerea că „Dacă nu ai nimic de zis, nu zi nimic.” Mai ales când te referi la o carte.
Dar evident că-i arde pe suflet că femeia asta și-a cumpărat castele din banii câștigați cu cărțile, filmele, etc. Ar vrea să aibă ei norocul chior a lui J.K. Rowling, gândesc unii cu ură.
„Noroc” numesc unii munca de ani de zile, sacrificiile, compromisurile, suferințele și solitudinea unui scriitor.
J.K. Rowling scrie povești dintr-o altă lume, pentru oameni ce vor să viseze și care cred în magie. J.K. Rowling scrie ce vede cu ochii minții. Nu pot să nu admir asta.

Ce nu admir este scrierea din vanitate (faimă, bani). Dar nu este treaba mea.
Mulți dintre cei faimoși, în special cântăreți, au ajuns acolo mânați de vanitate.
Trebuie să recunosc că vanitatea este unul dintre cele mai potente motive să ajungi celebru. „Le arăt eu lor că pot să devin cineva.” Bravo lor.

Câțiva scriu căci se cred zei. „Sunt mai deștept decât ei, știu mai multe lucruri, trebuie să scriu pentru posteritate.” Nu știu ce simt aceste zeități, așa că las discursul altora.

Alții scriu sau vor să fie scriitori pentru că le place viața solitară. Poate sunt timizi sau le este frică de oameni și se ascund după un monitor. Poate nu fac față vieții așa cum este și scriu povești în care sunt fericiți, iubiți și prețuiți. Ori dimpotrivă, scriu povești pline de ură, răutate și răzbunare.

Unii vor să-și facă părinții (familia, comunitatea) să se simtă mândri de ei. Alții ca să lase copiilor o ereditate.

Mulți scriu ca să dea sens unei existențe lipsite de... viață. 

Alții scriu din dorința de a ajuta, ghida, motiva, inspira și încuraja. 

Cei ca mine scriu că au multe de zis și pentru ce-m spus mai sus
În mintea mea se bat cap în cap nenumărate povești.
Asta am vrut să fac de mică, dar n-am crezut că am dreptul. Apoi am amânat că aveam atâtea probleme... Am început prea târziu.

desen creionat - fetita cu par carliontat merge pe scari

Îmi este o frică îngrozitoare că nu am să am timp să pun pe hârtie tot ce am în cap. Bine, pe un document Word. 
În fiecare seară și dimineață mă rog să pot să scriu măcar jumătate din „poveștile mele”. 
Ce mare păcat ar fi...



Oricare ar fi motivul pentru care scrii, sau ai vrea să devii scriitor, ai acest drept indiferent de educația ta. 
Acum ai oportunitatea să publici gratuit la orice oră, din patul tău.
Așa că scrie!
Nu amâna nicio secundă, timpul este ireversibil. 


Foaie de hartie și pix - Cuvant now



⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 🙌


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.