Cum se promoveaza o carte - Cristina G.


Cum se promovează o carte oare? 

Promovarea începe cu mult înaintea publicării unei cărți, dar este mai bine să începi mai târziu, decât niciodată.
În mod normal, fiecare scriitor care se ocupă de marketingul muncii proprii, alege anumite sisteme și modalități de promovare cu care se identifică. Poate unuia îi este mai ușor să fie activ pe bloguri, dar suferă când este pe rețelele de socializare. 

Țin să te anunț că am publicat cartea: „Publică Gratuit și Vinde-ți Singur Cartea - Oricine poate deveni Autor (Niciodată nu este prea târziu).” 

În acest moment se poate achiziționa în format electronic de pe Google Play & Books
În câteva zile se va găsi peste tot online, în ambele formate. 

Promovarea cere mult timp, răbdare, și este cea mai mare consumatoare de energie din tot procesul de auto-publicare. Fără promovare nu ai cititori, deci nu vinzi.

Da, te îngrozești și disprețuiești afacerile. Știu cum te simți. Gândeam ca tine.
Dar, dacă vrei carieră, te adaptezi sau plătești pe alții să-și murdărească mâinile pentru tine.
Eu aș plăti cu drag, dacă aș avea bani. Bișnița distruge creativitatea. 

Pictura natura moarta - vas de flori roz - carti
Fotografie de pe Pixabay
Cum se promovează o carte? 

Cu cât investești mai mult timp și resurse în promovare, cu atât vei avea mai mult succes.
Dacă ești serios intenționat să-ți faci o carieră „literară”, trebuie să fii peste tot. 
Vreau să zic, numele de autor și titlurile cărților tale trebuie să se întâlnească pe cât mai multe pagini online. 
Evident că afișele și posterele pe pereți, autobuze, etc., au o putere extraordinară.

  • Dacă ai persoane care te ajută, recompensează-le cum poți. Serviciu contra serviciu. 
  • Toți avem nevoie să ne câștigăm o pâine. 
  • Timpul lor costă bani la fel ca al tău.  
  • Nu profita de bunătatea altora. 
Dar e conștiința ta.

·         Creează-ți imediat un website/blog de autor sau/și de carte. Fă-ți prieteni bloggeri. Cu cât sunt mai influenți, cu atât mai bine.

·         Deschideți conturi personale și profesionale pe toate rețelele de socializare și fii cât mai activ cu putință, măcar pe una. Împarte postările de pe blog pe rețelele tale și a altora (cu permisiunea lor).

·         Fă-ți o listă de abonați (pe bloguri, rețele de socializare). Trimite-le din când în când știri (când apare o carte, invită-i să se înscrie de un concurs cu premii, etc.). Recomand https://mailchimp.com  pentru început.

·         Contactează reviste, ziare, televiziuni, radio. Roagă-i să discute despre tine și munca ta. Din experiență proprie, un articol într-un ziar (revistă) sau/și o invitație la televiziune sau radio, îți aduce cele mai mari satisfacții. Fă-ți prieteni în presă.

·         Roagă-ți camarazii și fanii să te sprijine dinamic, în public, cu distribuiri, like-uri, comentarii pozitive.

·         Fă-ți pagină de autor pe Goodreads. Dacă ai publicat vreo carte, în mod sigur o găsești acolo.

·         Ori de câte ori ai o noutate, publici o carte, ai o veste bună relativă la cariera ta, scrie un comunicat de presă și distribuie-l  pe scară largă.

·         Vorbește cu bloggeri de carte să discute despre tine și munca ta pe paginile lor. Scrie postări, dă interviuri pe bloguri de cărți, adică de nișă, sau care au legătură cu ce scrii. Faceți schimb de postări (guest posting). 

Dacă plătești pentru asta, vezi cui îi dai banii. Am și eu un blog pe care mă ocupam de asta: https://ceresiveiprimi.blogspot.com. Nu o mai fac. Ah, timpul. 

·         Fă în așa fel să ai cât mai multe recenzii de 5 stele pe Goodreads (peste tot de fapt).

·         Participă activ pe forumuri specializate.

·         Comentează la obiect pe situri și bloguri de nișă.

·         Contribuie pe pagini de ajutor reciproc (în afara forumurilor) – cineva întreabă, tu răspunzi.

·         Înscrie-te în grupuri de autori (scriitori), cărți, promovare pe rețele de socializare.

·         Împrietenește-te cu iubitori de carte și investește în ei, dar fă în așa fel încât să nu fii monopolizat de persoane care au mult timp liber și suferă de solitudine. Aceste persoane sunt foarte fragile și de la iubire la ură este doar un pas.

·         Oferă cărți cadou prin intermediul unor concursuri.

·         Creează podcast-uri pe YouTube și alte platforme de genul.

·         Fă-ți „book trailers” (video de promovare) și distribuie-le pe unde poți (YouTube, bloguri, rețele de socializare, etc.).

·         Desenează-ți cărți de vizită ca să ai mereu la tine în caz de dai peste cineva interesat de munca ta. 

Fac toate astea?
Cinstit?!
Nu.
Nu am prieteni bloggeri, nu am prieteni în presă (televiziune, radio), nu cunosc persoane influente de niciun fel, prietenii mei sunt ocupați mereu și se rușinează să mă sprijine activ.
Am încercat să fiu prezentă pe forumuri și pe grupuri de ajutor reciproc, nu mi-a ajuns timpul.
Nu am dialog deschis cu toți cititorii mei, numai cu unii.
Cel mai mult timp îl investesc în bloguri. Am 25, pe diferite nișe. 

Acum cu publicarea a cărții 14 Nuanțe de Roșu, am scris câtorva bloggeri întrebându-i dacă sunt interesați de schimb de guest posts. 
Unii au răspuns pozitiv, alții negativ, și puțini au ignorat. 
Dar e normal să se întâmple asta. 
Le sunt recunoscătoare celor care au răspuns în mod educat, și mă închin în fața celor care mi-au publicat postări pe paginile lor. 

Sper că ți-ai făcut o idee de cum se promovează o carte. 
Da?  

Multă, multă muncă. Determinare. 

Coperta Publică Gratuit și Vinde-ți Singur Cartea

Actualizare – iulie 2025

Din 2023, m-am concentrat tot mai mult pe fundamentele nevăzute ale comportamentului uman, în special pe mecanismele neurodezvoltării, traumei și abuzului. Nu am părăsit zona de autoajutor – dimpotrivă, i-am adăugat o bază neuropsihologică solidă, coerentă, și ancorată în cercetare.

Astăzi scriu și studiez în mod activ formele de suferință care nu au încă limbaj. Am propus spectrul aneurotimiei ca o umbrelă conceptuală pentru cinci forme de neurodivergență afectivă: asenzoria, afantazia, anauralia, anhedonia și asexualitatea – condiții greu de recunoscut, dar profund relevante pentru mulți dintre noi.

Dacă simți că ai trăit stări greu de explicat, dacă nu te-ai regăsit în explicațiile clasice, poate te vei regăsi în această perspectivă nouă asupra suferinței psihice și a dezvoltării.

Descoperă mai multe aici:

– De la scriitor de cărți de autoajutor la cercetător în neuropsihologie
– Spectrul aneurotimiei: neurodivergența arelațională și dezvoltarea psihică 

⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc sincer dacă ai recenzat pozitiv cărțile mele. Apreciez generozitatea cu care ai făcut acest gest, conștientă fiind că ai trecut cu vederea greșeli gramaticale, erori de exprimare și alte neajunsuri.
Recunoștința mea este profundă.

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur/ă GRATUIT pe: 
  • Google Partners – numai cărți electronice
  • Draft2Digital – cărți electronice și cărți tipărite
  • ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 
⭐⭐⭐⭐⭐

Dacă nu ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților.

Cred că știi de PayPal, însă, nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape, 40 la număr).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 
scris rosu albastru si stele galbene Dreams don't work unless you do
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

Mult succes! 
Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 
S-auzim numai de bine! 🙌

Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.