Vreau să public o carte cu o editură tradițională

Ai scris o carte și acum ai dori să o publici cu o editură tradițională cum ar fi Polirom numai că lucrarea ta este respinsă. 
După ce te-ai chinuit s-o formatezi (se zice așa, nu?🤔), să scrii un blurb (o frază care atrage atenția asupra cărții tale), un rezumat (sinopsis în engleză), să-ți faci un CV literar, dar, mai ales, după ce ai adunat curajul să crezi că manuscrisul tău este demn de atenția unei edituri tradiționale, demn de a fi publicat și de a ajunge pe rafturile librăriilor din țară și de peste hotare (dacă tot visăm, să visăm cât mai mare) ți s-a spus „Nu.” 
Motivele pot fi multe, dar dacă cine-ți răspunde are tact îți scrie că editura are programul foarte încărcat pe următorii 2-3 ani. 

Dar tu ești un scriitor determinat să reușești, așadar nu te descurajezi și trimiți cartea la o altă editură, apoi la o alta și la alta și etc.
desen carte deschisa si fluturi

După fiecare „Nu” începi să te simți frustrat și te gândești că nu ești respectat și munca ta nu este apreciată. 
Dragul meu coleg de breaslă, știi tu câți scriitori sunt în lume, bine, în țara noastră? 
Știi? Spune. 
Nu știi.  
Știu eu? 
Nu precis. 
Dar pot să îmi imaginez că sunt mulți. Foarte, foarte mulți. 
Cartea „Publică Gratuit și Vinde-ți Singur Munca” demonstrează asta. 
Dacă tu scrii, eu scriu, prietenul și colegul tău scrie, îți dai seama că numărul crește. 

Pentru o editură suntem doar numere, dar nu din răutate. 
Pur și simplu suntem prea mulți visători. Nu avem cum să fim publicați toți cu o editură tradițională. 
Procesul de publicare este lung și depinde de fiecare editură în parte. 
Și pentru tine, dacă ai fi directorul sau proprietarul unei edituri, scriitorii și toți artiștii ori creatorii ar fi doar numere. 
Este absolut normal. Nu are trebui să ne simțim ofensați când suntem respinși. 
Eu una nu mă simt. 

De ce scriu despre asta când sunt un scriitor independent (adică public pe cont propriu)? 
Păi, nu am negat niciodată că nu mi-ar plăcea să-mi văd o carte (măcar) publicată cu o editură tradițională. 
Bine, „14 nuanțe de roșu” nu se pune. A fost publicată în regim special și nu a ajuns în librării așa cum am crezut că se va întâmpla. 
Eram atât de ocupată și obosită încât n-am fost atentă la ce se discuta. 
Never mind. 

Scriu această postare pentru că am terminat un roman pe care nu sunt pregătită să-l public pe cont propriu, așa că l-am supus atenției unor edituri. 
O viață în cuvinte” se numește. 
Cred că este un roman foarte bun, de aceea am îndrăznit să fac asta. 

Am speranțe că va fi acceptat? 
E greu să răspund. 
Inima mea e împărțită în mai multe: 
  • o parte speră că da 
  • o parte știe că nu 
  • o parte este total indiferentă 
În cazul acestui roman, cum am spus, nu îmi pasă dacă este respins, căci nu vreau să-l public. 
Motivul pentru care m-aș bucura nespus să fie acceptat este mândria fanilor mele. 
Mi-ar plăcea ca cei care cred în mine să fie fericiți în locul meu. 

Este greu pentru mine să simt mândrie personală. Fac ceea ce trebuie să fac și nu vreau să demonstrez nimănui nimic, nici măcar mie. 
Asta este o trăsătură a caracterului meu ce nu aș vrea să am. Cred că mă ține pe loc. 
În orice caz, această carte sau alta, sunt sigură că într-o zi va fi publicată cu o editură tradițională prestigioasă. 
Poate post-mortem. 
Singura diferență importantă pentru mine, în acest caz, este că-s praf și pulbere și n-am apucat să-mi cumpăr timp ca să pot scrie și mai mult. 

Am început foarte târziu să scriu oficial și să public. Mă dezvolt în fiecare zi. Orice nouă lucrare este mai bună decât celelalte. 

Știu foarte multe despre publicarea de carte. Știu că este deosebit de greu să intri în grațiile unei edituri. 
Am scris de multe ori despre asta (pe acest blog și altele). 
Nu este numai istoria (povestea) care trebuie să fie decentă, altfel decât celelalte, dar și tu ca persoană, înainte de a demonstra că ești scriitor, trebuie să demonstrezi că ai potențial de vânzare. 
Și-n ziua de azi... toți avem potențial și în același timp, numai unii au. 

Dacă ai scris o carte bună și când zic „bună” nu mă refer la faptul că cineva ți-a zis că-i bună, dar că tu crezi din toate puterile că este, pentru că ai pus sufletul în ea, atunci eu îți zic să o supui atenției editurilor tradiționale. 
Nu te descuraja când ești respins. 
Sincer, după ce am fost mitraliată de unii critici literari, atâta timp cât nu sunt insultată, tăiată bucăți și aruncată la câini, un „Nu, mulțumesc,” este o victorie. 

Dacă vrei să citești mai multe despre această experiență, apasă pe aceste linkuri: 
Da, și eu vreau să public o carte cu o editură tradițională. Într-o zi. Când universul decide că e timpul. 
Până atunci, public pe contul meu. 
Este un proces mult mai simplu și rapid, dar... mamă, super, super greu. 
Nu? 
Oricine poate publica gratis cărți de acasă, la orice oră. 
Ai doar nevoie de timp și dedicație. Spun asta în toate videourile mele. 
Te-ai înscris la canalul meu pe YouTube? 


⭐⭐⭐⭐⭐

Îți mulțumesc din suflet dacă mi-ai recenzat pozitiv cărțile. 
Știu că ai fost mai mult decât generos/generoasă. 
Sunt conștientă de faptul ai închis ochii în fața erorilor de exprimare (și altele). 
Recunoștința mea este infinită. 
Crezi sau nu, mă rog pentru tine-n fiecare seară. Da. 
Nu închid ochii înainte de a mulțumi cerului pentru fiecare om care apreciază ceea ce fac și vede eforturile mele. 
Universul o să-ți întoarcă înmiit înapoi fericirea ce împrăștii. 
Cred în legea atracției așa cum cred că este destulă abundență pentru toți oamenii pe lume. 
scris rosu albastru si stele galbene

Ia-ți destinul în mâini și publică-ți singur/ă munca chiar acum! GRATUIT!

Dacă nu ți-e frică de recenzorii nemiloși și până să fii publicat/ă de o casă de editură tradițională, publică singur GRATUIT pe Google Partners, Draft2Digital ori alte edituri virtuale. Sunt foarte multe. 

💞💛💙
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei 

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală. 
Dar nu numai. 

Credit fotografii
Unele sunt de pe Pixabay, altele (precum cea de mai jos) de pe PngTree

desen ceasca cafea inima si trifoi cu patru foi

🤍
În cazul în care ai nevoie de SEO și coperte pentru cărți ori alte servicii de care nu ai timp să te ocupi, aici ai câteva linkuri directe: 

 În ceea ce privește promovarea și SEO, te încurajez să vizitezi SEOclerk: 

Eu folosesc serviciile acestor platforme de mulți ani. 
SeoClerk este mai ieftin, ai însă grijă la calitate. 

🤑
Și dacă n-ai cont bancar în care să primești banii din vânzarea cărților, cred că știi de PayPal. 
Nu toate platformele de publicare, acceptă un cont de PayPal. 
Eu folosesc WISE – o bancă online care-mi oferă un cont curent în toate valutele lumii (ori aproape).
Adică, în acest cont pot primi orice valută și rămâne în forma originală (nu se schimbă automat în alte valute).
Are logică, ce scriu?
Consider că-i un lucru foarte mare să ai un cont multi-currency.
Ai linkul aici, dacă ești interesat: https://wise.com
PayPal, dacă nu ai deja: https://py.pl/yl4LQ 

🙏Disclaimer
O parte dintre linkurile oferite sunt linkuri de afiliat. 
Asta înseamnă că eu câștig un procentaj din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri. Pe tine nu te afectează cu nimic. 
Trebuie să-mi câștig și eu existența. 

Interesat de câștig pasiv? 

Abonează-te la emailul ocazional (apasă aici), dacă vrei să ai știri de la mine din când în când. Pregătesc foarte multe surprize. 


Succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 

S-auzim numai de bine! 


Niciun comentariu

Întrebările și opiniile sunt binevenite, chiar dacă sunt critice.
Respect este cuvântul de ordine.
Toate comentariile sunt moderate: dacă conțin spam, limbaj licențios, ofense și atacuri la persoane, nu vor fi publicate.
Mulțumesc și spor la muncă.